lundi 3 septembre 2018

An immaterial asset architecture to digitalize an Agile game



People :
contributors bearing primitive IP rights : authors, artists, designers, software developpers,



[1] Feedback from a response to an RFP for digitalization of a business game, Gouvernance numérique de l'entreprise créative, Aug. 30, 2017 (post in French)
[2] Game development platform : from vision to operations, L'entreprise numérique créative, Aug. 31, 2017   (post in French)
[3] Announce : the serious game La Maîtrise d'Usage, Do-Khac Decision, nov. 2017 (post in French)
[4] A minimum viable product (MVP) exposed at Innovation Defense 2017, X-Open-Innovation, Nov. 22, 2017 (post in French)
[5] Game development platform : from vision to operation, L'entreprise numérique créative, Aug. 31, 2017 (post in French)


Update Nov. 27, 2018
Update Feb. 13, 2019
  • planningpoker.com, a service built by web agency "352", USA,  in partnership with Mountain Goat Software, USA
  •  

Nomination 2014 et Trophée 2015

La pédagogie "Short MOOCs en Réseau" a été retenue par la plateforme d'innovation ouverte de l'association Pacte PME recherchant pour le compte d'une entreprise membre un outil innovant de transformation numérique des ressources humaines.

L'innovation frugale du "Personal MOOC" a été élue Trophée IT Innovation Forum, catégorie Enterprise Mobility / Collaboratif, par les membres du CRIP (une association de responsables d'infrastructure et de production informatique) présents au forum le 27 janvier dernier.

Trophée IT Innovation Forum pour le Personal MOOC