18/07/2019

A 7-elements format of an Enterprise Adventure Game Cell [juil 2019]

An Enterprise Adventure Game Cell is the basic element of an Enterprise Adventure Game [1].



Each Session is a management study case which can be performed as a stand alone heutagogic (self determined learning [2]) experience.

An Enterprise Adventure Game Session follows a 7 elements format :
  1. the fictitious recital of the enterprise story
  2. the illustrative data from the real life
  3. the suggested questions to explore
  4. the recommended design management tools to raise collective intelligence
  5. the physical and digital workspace infrastructure facilities[3]
  6. the Agile games and packs of soft skills to use to raise emotional intelligence [4a][4b]
  7. the coaching team (the game master, academic professors, personal coaches, seasoned professionals, ...[5])

The enterprise story is fictitious and any resemblance to existing characters or companies would be pure coincidence.
The illustrative data might be accessible thought links to the open web or directly provided within the recital.

[1] Definition : Enterprise Adventure Game, in five intrinsic characteristics, L'entreprise numérique créative, 31 May 2019
[2]  From andragogy to heutagogy, Stewart Hase, Southern Cross University, Chris Kenyon, 2000, ePublication@SCU
[3] A three layers digital and physical workplace model, L'entreprise numérique créative, 31 March 2019
[4a] Vues à VivaTech 2019 : des solutions pour le bien-être au travail, Gouvernance numérique de l'entreprise créative, 28 May 2019
[4b]  A 7-features model to assess the value of an Agile game, L'entreprise numérique créative, 3 Dec 2018


Update Feb 8, 2020 : an example of an enterprise adventure game and one of its cell
Update Feb 11, 2020 :

Nomination 2014 et Trophée 2015

La pédagogie "Short MOOCs en Réseau" a été retenue par la plateforme d'innovation ouverte de l'association Pacte PME recherchant pour le compte d'une entreprise membre un outil innovant de transformation numérique des ressources humaines.

L'innovation frugale du "Personal MOOC" a été élue Trophée IT Innovation Forum, catégorie Enterprise Mobility / Collaboratif, par les membres du CRIP (une association de responsables d'infrastructure et de production informatique) présents au forum le 27 janvier dernier.

Trophée IT Innovation Forum pour le Personal MOOC