mercredi 1 septembre 2021

An heutagogy for upskilling / reskilling : the Enterprise Adventure Game [aug 2021]

The academic litterature has identified 3 learning approaches :  
  • pedagogy
  • andragogy
  • heutagogy" [1].

These approaches might be defined by answering two governance questions [2] that arise when an enterprise [representative] and an employee convenes to define a upskilling/reskilling curriculum : 

  1. what are the objectives of the upskilling / reskilling curriculum ? 
  2. what are the means to engage ?

In an Enterprise Adventure Game, an heutagogic training session [3], both responsibilities are owned by the employee.


 

[1] From andragogy to heutagogy, Stewart Hase, Southern Cross University, Chris Kenyon, 2000, ePublication@SCU 

[2] An upskilling/reskilling governance model, Gouvernance numérique de l'entreprise créative, sept 2021
[3a] Definition : Enterprise Adventure Game, in five intrinsic characteristics, may 31, 2019, L'entreprise numérique créative 
[3b] A 7-elements format of an Enterprise Adventure Game cell, L'entreprise numérique créative, 18 July 2019  
[3c] Enterprise Adventure Game: the 9 team players, L'entreprise numérique créative, Feb. 11, 2020

Nomination 2014 et Trophée 2015

La pédagogie "Short MOOCs en Réseau" a été retenue par la plateforme d'innovation ouverte de l'association Pacte PME recherchant pour le compte d'une entreprise membre un outil innovant de transformation numérique des ressources humaines.

L'innovation frugale du "Personal MOOC" a été élue Trophée IT Innovation Forum, catégorie Enterprise Mobility / Collaboratif, par les membres du CRIP (une association de responsables d'infrastructure et de production informatique) présents au forum le 27 janvier dernier.

Trophée IT Innovation Forum pour le Personal MOOC